BREZ POŠKODB SKOZI SMUČARSKO SEZONO

pexels-photo-257961.jpeg.jpg

Smučanje je postalo neverjetno hitro! Zahvaljujoč kompaktnim snežnim razmeram in inovacijam v smučarskih materialih se tudi amaterski smučarji po pobočjih peljemo zelo hitro – podlage so ravne, brez grbin in naglo pridobivamo hitrost. Ni treba dosti, da je telo preobremenjeno. Treba je nadzorovati tempo in začeti počasi, sploh če smo se na snežne strmine vrnili po daljši odsotnosti. Nikakor ni odveč že vnaprej planirati in se pripraviti na smuko. Vse z namenom preprečevanja morebitnih poškodb.  Trening naj bo načrten, a je dovolj že 2 do 3 dni na teden. 

Trening za smučarski dopust - zgolj doma
Potrebna ni nikakršna posebna oprema, tudi vaje niso nič ekstremnega – v bistvu gre za večinoma klasične smučarske vaje. Pomembno je pač okrepiti mišice, stabilizirati sklepe in vezi ter izboljšati ravnotežje.

 

-          Okrepiti mišice

 

Počepi, sklece, trebušnjaki in »planinci« so nekatere od omenjenih »klasikov«, ki so zelo dobri za smučarje. Pomembno je, da so v središču treninga mišice nog in trupa. Morda bi želeli dodati tudi elastične trakove za vadbo, ki zahtevajo predvsem delo mišic upogibalk, ki jih v vsakdanjem življenju redko uporabljamo, zaradi česar matične mišice v rokah in nogah pogosto niso dovolj dobro razvite.

 

-          Stabilizirati sklepe in vezi

 

V poštev pridejo različne skakalne vaje. Izmenično obremenjevanje vsake noge posebej, s strani, naprej-nazaj, gor in dol bodo zagotovili, da so sklepov in vezi dobro pripravljeni na obremenitve med smučanjem. Izmenični skoki dodatno zagotavljajo izboljšano stabilnost kolenskega sklepa. Vojaški poskoki so sicer dokaj naporni, vendar preprosta in neverjetno učinkovita vaja! Aktiviramo vse mišične skupine, vzdržljivost se neverjetno izboljša, metabolizem je v polnem zamahu.

 

-          Izboljšati ravnovesje in usklajevanje

 

Preprosto stanje na eni nogi je že precej učinkovito. Predvsem naj gre za vaje brez dodatne teže, saj bi s tem le obremenili velike mišice v kolenu. Da pa bi resnično povečali stabilnost v kolenu, je treba delati tudi na majhnih mišicah tam. Druga možnost: »slackline« oziroma hoja po vrvi. To je zabavno,  ravnotežje in koordinacijo pa izboljšamo skozi igro.

 

Last minute nasveti
Bolje pozno kot nikoli - to je moto. Kdor zamuja s športno pripravo za smučarsko sezono ali pa se je pred kratkim odločil za smučarski oddih, naj bo na pobočju previden in počasen. Pravilo je: na eni strani hitrost, na drugi strani pa razdalja. Oboje je treba povečevati postopno in s tem tudi obremenitev. Smučali naj ne bi takoj zgodaj zjutraj in si med dnevom jemali zadostne odmore.