Kakovostnejše življenje

10 nasvetov za kakovostnejše življenje


pexels-photo.jpg

Stres, hitenje, opravki, hitri obroki – vse to so stvari, s katerimi se srečujemo vsakodnevno. Poskusite se ustaviti, upočasniti; ozrite se okrog sebe in dojemite, kaj je zares pomembno. Če malce spremenite način življenja, se sprostite, pravilno prehranjujete in občasno potelovadite, boste svoj organizem pripeljali v sijajno stanje. V nadaljevanju navajamo, kaj lahko naredite zase, da bi živeli kakovostnejše in dalj časa:

  1. Obkrožite se s prijatelji: kako nam lahko prijatelji pomagajo do daljšega življenja? Pravzaprav ne rabijo početi ničesar, le da so tu za nas; zaradi tega bomo čutili potrebo po boljšem odnosu do lastnega zdravja, hkrati pa druženje s prijatelji zmanjšuje občutek anksioznosti in preprečuje depresijo.
  1. Redno se »samopregledujte«: ženskam mora preiti v navado, da si vsaj enkrat tedensko ali mesečno pregledajo dojke, moški pa morajo enako početi s testisi. Na tak način boste spoznali svoje telo in hitreje ter učinkoviteje našli morebitne spremembe oziroma pojav bulic.
  2. Spremljajte svojo prebavo: redna prebava je zelo pomembna, saj to pomeni, da se prehranjujemo zdravo in da telo oskrbujemo z dovoljšno količino vode. Če opazite, da ste redno zaprti oziroma celo najdete kri, se takoj oglasite pri svojem zdravniku.
  3. Sprostite se: vsaj za 15 minut na dan zaprite oči, globoko dihajte, berite ali počnite karkoli, kar vas bo vsaj na kratko odklopilo od stresa.
  4. Pijte vodo: za povprečno osebo se priporoča 8 kozarcev vode dnevno. Hidratacija je zelo pomembna, saj spodbuja prebavo, detoksikacijo, hkrati pa omogoča absorpcijo hranil. Da ne pozabimo omeniti – tudi naša koža se zaradi vode bolje počuti.
  5. Ljubite se: ljubljene tri do štiri-krat na teden menda zmanjšuje možnost srčne ali možganske kapi celo za 50 odstotkov! Razlog je v tem, da se nam med tovrstno aktivnostjo pospeši utrip srca, kar pomeni, da gre za idealno kardiovaskularno in tudi fizično vadbo. Poleg tega ljubljenje zmanjšuje stres in vpliva na boljši sen.
  6. Spite dovolj in redno: odrasle osebe morajo spati okoli sedem ur na dan, zato je dobro tako tudi organizirati svoj dan. Če ne morete spati, je čas da si zamislite rutino pred spanjem, ki lahko vključuje tuširanje, branje, relaksacijo – tako početje bo vaše telo bolje pripravilo na spanje.
  7. Smejte se: pregovor pravi, da je smeh pol zdravja, to pa potrjujejo tudi raziskave. Znanstveniki so potrdili, da smeh in zabava zmanjšujeta možnost nastanka krvnih strdkov in nabiranje holesterola. Smeh namreč pospeši krvni tok, celo kar do 10 odstotkov, zato deluje kot preventiva pred srčnimi boleznimi.
  8. Vadite: vadba vsaj trikrat na teden je zelo pomembna. Zanimiv rezultat pa je dala še britanska raziskava, ki je pokazala, da osebe, ki vadijo skupaj s prijatelji, na teden pokurijo tudi do 500 kalorij več.
  9. Omislite si hišnega ljubljenčka: tako kot mala bitja rabijo nas, mi potrebujemo njih. Pravzaprav še bolj. Več raziskav je potrdilo, da hišne živali vplivajo na svoje lastnike. Zaradi živali smo bolj aktivni, kar zmanjšuje možnosti za debelost in diabetes in druge kronične bolezni, hkrati pa živali zmanjšujejo tesnobo in stres lastnikov, še posebej kadar jih crkljamo.