Multivitamini: naj spijem kakšnega?

multivitamin.jpg

Multivitamini: naj spijem kakšnega?


Hrana je najboljši vir večine hranil, a multivitamini lahko ponudijo tisto, kar nam sicer manjka.

Naše telo za normalno funkcioniranje potrebuje različne minerale in vitamine. Ti naš tudi ščitijo pred različnimi boleznimi, vključno s srčno kapjo in nekaterimi oblikami raka. Dobra novica je, da večino potrebnih vitaminov in mineralov prejmemo prek običajne diete, če izbiramo zdravo in raznoliko hrano.

Vseeno pa veliko ljudi uživa multivitamine kot nekakšno obliko varnosti – za vsak slučaj oziroma, da bo telo zagotovo dobilo, kar potrebuje. Strokovnjaki se strinjajo da so multivitamini dobra ideja, saj z njimi užijemo tudi krom, folno kislino, železo, selen, cink itd. Gre za mikroelemente, ki v večini hrane, ki jo uživamo, niso tako prisotni.

 

Naša potreba po dnevni dozi vitaminov se skozi leta spreminja

Vitaminski dodatki so v določenih fazah življenja še posebej pomembni. Recimo, uživanje folne kisline med nosečnostjo pri ženskah zmanjša določena tveganja. Nosečnice v prvem trimesečju prav tako potrebujejo dodatne vitamine, ki zarodku zagotavljajo ustrezno prehrano. V starejši dobi dodaten vnos kalcija pomaga preprečevati izgubo kostne mase in zlome. Tudi vegetarijancem prav pride vnos dodatnega kalcija, cinka, vitaminov B12 in D.

Je pa načeloma vseeno, kdaj užijemo multivitamine. Je pa uživanje vsak dan ob istem času za mnoge koristno, saj tako postane rutina. Nekateri tudi opažajo, da uživanje vitaminov skupaj s hrano manj obremeni njihov želodec. So pa žvečljive oblike multivitaminov širše sprejemljive, manj ljudi ima težave z njimi.

 

Katere multivitamine?

Načeloma se ravnamo kot pri ostalih živilih. V specializiranih trgovinah so verjetno boljše kvalitete, gledamo na datum uporabe in priporočen dnevni odmerek. Pri čemer moramo vedeti, da se ta razlikuje glede na obdobje življenja in spol. Ni pa potrebe po pretiravanju, ravno tako ne nasedajmo »mega« vitaminom, saj več kot je potrebno, ne rabimo.

Jasno je, da jedilnik s sadjem zelenjavo, polnozrnatimi izdelki, ribami, nemastnim mesom, perutnino in ustreznimi mlečnimi produkti poskrbi za dovoljšen vnos vitaminov in mineralov v naše telo. Vseeno pa redno uživanje multivitaminov ne škodi in je lahko dobra »rezerva.«

 

Povzeto po: https://www.everydayhealth.com/healthy-living/taking-a-daily-multivitamin.aspx