Plavanje

float-pool-water-swim-50596.jpeg

V teh dneh ko se nas večina namaka v morju, toplicah, rekah in jezerih, si malce pobližje poglejmo plavanje skozi nekaj zanimivih dejstev, ki smo jih izbrali za vas. Kaj mislite, je človek hitrejši od ribe in ali se v vodi tudi znojimo?

 

S plavanjem pokurimo več kalorij kot s tekom ali kolesarjenjem. Ena ura energičnega plavanja pomeni izgubo skoraj 800 kalorij, medtem ko kolesarjenje odnese le nekaj manj kot 500 kalorij, teka pa skoraj 600. Pa ne samo kalorije, plavanje izboljša tudi našo fleksibilnost, krepi srce in pljuča ter ojača vse naše glavne mišice.

 

Največji bazen je v Maroku. Bazen »Orthlied Pool v Casablanci meri kar 480 x 75 metrov.

 

Tekme v plavanju obstajajo že res dolgo časa – Japonci so to počeli že leta 36 pred našim štetjem. Se pravi več kot 2000 let nazaj!

 

Kljub temu stari Grki plavanja niso šteli za olimpijsko disciplino. Plavanje je veljalo za rekreativni šport, plavalne bazene pa so gradili kot del grških toplic.

 

Najučinkovitejša in najhitrejša plavalna tehnika je sicer kravl. Nasprotno s prsnim plavamo najpočasneje. Vračanje rok pod gladino in krčenje nog pod telo ustvarjata namreč velik čelni upor med plavanjem.

 

Glede na trenutne moške svetovne rekorde je plavanje od 4,2-krat (primerjava 1500-metrskih razdalj) do skoraj 4,9-krat (primerjava 100-metrskih razdalj) počasnejše od teka. Pri dekletih je to razmerje podobno od 4,0 do 4,9.

 

Najhitrejša riba pa plava skoraj 13-krat hitreje od najhitrejšega plavalca na svetu. Pacifiška pahljačasta mečarica namreč na kratkih razdaljah doseže hitrost 110 kilometrov na uro, vendar tudi tuna s 104 kilometrov na uro ne zaostaja veliko za njo.

 

Tudi sloni so dobri plavalci, preplavajo lahko do 20 milj na dan – pri tem rilce uporabljajo kot šnorkle.

Večina plavalcev na najvišjem nivoju trenira 4-5 ur na dan, 5-7-krat na teden. Poleg tega dvigujejo še uteži. Potemtakem ni čudno, da jih ima kar 50% težave z bolečinami v ramah.

 

Ste vedli, da moramo pri gibu v vodi premagati približno 12-krat večji upor, kot ga z istim gibom premagujemo po zraku. Vodni upor torej ne omogoča hitrih gibov. Zato so poškodbe pri plavanju in pri gibanjih v vodi nasploh zelo redke.

 

Plavanje v zelo hladni vodi pa je lahko nevarno. Hladna voda namreč telo ohladi 25-krat hitreje kakor hladen zrak.

 

Ker je fleksibilnost stopala in gležnja zelo pomembna za plavalni uspeh, se plavalci posvečajo tudi vajam za fleksibilnost. Sposobni so narediti tole: ko se usedejo na tla in iztegnejo noge pred sabo, lahko stopali tako iztegnejo, da se prsti dotaknejo tal.

 

Kot pri vsakem športu je tudi pri plavanju treba paziti na hidracijo med vajo, pa čeprav jo izvajamo v vodi. S plavanjem se močno segrejemo, pa tudi močno se znojimo, čeprav tega seveda ne opazimo.

 

V kolikor vas kakšna poškodba ovira pri tem, da bi v plavanju še bolj uživali, si poglejte našo ponudbo opornic in ortoz – verjetno boste našli pravo zase: http://bauerfeind.si/proizvodi/opornice-ortoze/