Prepoznajte napad panike

anxiety-panic-attack-feature.jpg

 

Kar naenkrat se začnete tresti, znojiti, srce vam pospešeno bije, ostajate brez sape, kot da bi vas kdo s pestjo močno udaril v trebuh, zdi se vam, da propadate in da boste znoreli ali pa se onesvestili oziroma kar umrli? To so le eni od najpogostejših simptomov paničnega napada, nenadnega in intenzivnega občutka strahu in močne tesnobe, ki po navadi ne traja dlje od nekaj minut in v glavnem tudi ni nevaren, je pa lahko zelo zastrašujoč in lahko tudi načne kvaliteto življenja.

Če ste kdaj že občutili kaj podobnega, čeprav ni bilo organskih temeljev za takšno stanje, ste verjetno skozi že dali panični napad. Kaj ta pravzaprav sploh je? Panični napad je eden od tipov anksioznih motenj in lahko predstavlja reakcijo na dolgotrajen stres ali travmo in se pojavi šele nekaj let kasneje, tako da je posamezniku težko povezati situacijo in fizično reakcijo nanjo. Ker so ti napadi nepredvidljivi, ustvarjajo dodaten pritisk osebi, saj se ta nenehno sprašuje, kdaj se bo napad znova ponovil.

Panični napadi so precej pogost pojav, celo 22 odstotkov naj bi po predpostavkah že doživelo eno od oblik napadov panike, se pravi približno vsak peti ozirom četrti človek. Panične motnje so sicer pogostejše pri ženskah, ljudeh, ki žive ob povišanem stresu in napetosti, pri čustveno občutljivejših in pri tistih z osebno značilnostjo, ki se ji reče anksiozna občutljivost.

 

Kaj storiti ob paničnem napadu?

-          Ta situacija ni nevarna, samo strašljiva. Če se pojavi, mirno dihajte, skušajte svojo pozornost preusmeriti drugam in se potrudite umiriti s prepričevanjem, da gre za normalno reakcijo telesa, ki bo hitro prešla.

-          Med napadom se je najbolje premikati, ne pa usesti ali uleči, saj je panični napad pravzaprav mobilizirajoče stanje telesa, ki se pripravlja na borbo ali beg.

-          Zategnite in sprostite vse sklope mišic, roke in noge, ramena in hrbet. Osredotočite se na posamezne skupine mišic, vključno s hrbtom in rameni, vse do vrha glave. Ne pozabite sprostiti obraznih mišic.

-          Preusmerite pozornost na nekaj pozitivnega. Namesto o strahu in situaciji, v kateri ste se znašli razmišljajte o lepih stvareh v vašem življenju, kot so ljubljene osebe, hišni ljubljenčki in priljubljene prostočasne aktivnosti.