Zakaj vsak tekač potrebuje premišljen načrt treninga?

facebook_imagepost_running_hahner35.jpg

Najuspešnejše tekme niso opravljene le z veliko fizičnega treninga, temveč tudi s premišljenim miselnim treningom in načrtom. Na najtežjem delu tekme morajo tekmovalci zbrati predvsem duševno moč, da bi lahko uspešno dokončali traso. Tek je eden od tako imenovanih duševnih športov, pri katerih se sprašujemo, ali je dejanski izid tekme odvisen samo od fizične priprave ali celo bolj od tega, kako se tekači lahko potisnejo prek svoje meje in »pogovarjajo sami s seboj«. Razmišljanje o teku lahko hkrati zmanjša zaznavanje bolečine in neugodja.

A vprašanje je, kako narediti mentalni načrt? Tekmovalci se morajo naučiti živeti sami v trenutku – uživati v vsakem gibu, vdihu in pogledu, ki ga izvedejo med tekom. No, tako lahko vadite tudi sami doma!

Usposabljanje: Pojdite drugače!

1) Poiščite razlog zakaj - Namesto, da si zavežete tekaške čevlje in tečete praznih misli, se vprašajte, zakaj to sploh počnete, in v tek vstopite z zavedanjem cilja. Vsi smo drugačni, vendar ima vsak od nas svoj razlog zakaj – odgovor na to vprašanje bo uravnotežil prednosti in slabosti ter cilje in deloval v sodelovanju z vami takoj, ko ga boste našli.

2) Spremenite svoj začetek – najprej pomislite na svoje okolje (kaj vidite, slišite, vonjate?), nato skenirajte svoje telo (ponavljate kakšne čudne kretnje, vas morda kaj moti?) in na koncu razmislite, na kaj se boste osredotočili (na konec trase ali kako čudovit dan je?), da boste dali vrednost svojemu teku.

3) Pogovarjajte se s sabo - premišljen miselni načrt vključuje notranji pogovor s samim seboj. Pomagal vam bo ostati močni, osredotočeni in predvsem pozitivni, tudi v najslabših trenutkih.

4) Bodite potrpežljivi - v prvem poskusu vam ne bo uspelo, a sčasoma boste obvladali svoje možgane, da boste lahko razmišljali le o tem, kar je na tej točki bistveno: o teku.

5) Razmišljanje po teku - Po teku sedite z zaprtimi očmi in se osredotočite na dihanje. Meditacija je fantastična za tek. Ciljajte na 20 minut in ne obupajte hitro - tako kot pri teku bo prvih nekaj minut čudnih in morda neuspešnih, vendar je vse v treningu in ponavljanju. To vodi do uspeha!

6) Preizkusite jogo – ne le, da te vaje pomagajo pri regeneraciji telesa, joga pomaga tudi pri usklajevanju dihalnih gibov.

7) Monotaskajte -  Multitasking je sicer praktičen, vendar med tekom raje poskusite z monotaskingom. To pomeni, da se osredotočate le na eno sam stvar. To vam bo pomagalo ostati v trenutku. Tudi tu boste potrebovali nekaj prakse, da se boste navadili, a tudi tu boste sčasoma postali uspešnejši.